miercuri, 1 august 2007

mircea vulcanescu

un singur nume si cate semnificatii poate avea pentru un om...
sa vedem... mircea vulcanescu? asa... si ce-i cu el?ma leaga destule de numele asta... sa incepem cu... inceputul!

mircea vulcanescu a fost o personalitate complexa, apartinand gamei de intelectuali din perioada interbelica - filosof, economist si sociolog. am citit "dimensiunea romaneasca a existentei" din care am inteles cum sta treaba cu viziunea asupra existentei, specifica poporului roman, in urma unei analize fenomenologice si hermeneutice a limbii. asta am invatat in ultimul seminar de istoria culturii romane moderne din anul 1 de facultate, seminar pe care l-am recuperat in sesiune (pentru ca-l pierdusem pe drum), la 7 dimineata, in biblioteca de la bulandra, cu o zi inainte de un alt examen nu foarte prietenos. tot la seminarul despre mircea vulcanescu am invatat ca bucurestenii utilizeaza gresit (si) cuvantul "decat" in loc de "doar" (dar sa nu intram in probleme de lingvistica!)

mircea vulcanescu mai inseamna si altceva... de exemplu, straduta ingusta si vesnic aglomerata din cauza careia mereu intarzii la gara si pierd cel putin un tren.

mai inseamna si locul in care am auzit cele mai multe povesti despre bucurestii vechi de la mosuletii dornici de conversatie din 368...

si, nu in ultimul rand, e straduta pe care am adormit prima data in autobuz dupa o noapte de confectionat analize imagologice. asta in contextul in care, cu catva timp in urma, ma uitam mereu cu mila la oamenii din autobuz care mai trageau un pui de somn pana acasa si ma gandeam "cum se poate asa ceva?"... iata ca se poate...

Niciun comentariu: