miercuri, 5 martie 2008

conversații


Întrucât mi se terminase bateria la ascultătorul de muzici și mă plictiseam groznic de tare în autobuz, azi n-am avut de ales decât să ascult „muzica oamenilor”... Știu că nu-i frumos, dar cum peisajele urbane le știam pe de rost, am ciulit urechile la conversațiilor colegilor de autobuz. Am inventariat următoarele:

Două doamne își povesteau reciproc telenovelele și ultimele bârfe din Can-can (așa am aflat că Andreea Marin o să-și boteze în curând odrasla și că Mihaela Rădulescu s-ar putea să fie însărcinată căci s-a cam îngrașat...). Una dintre doamne alesese ruta cea mai lungă spre casă. A renunțat la metrou pentru buluceala din autobuz numai să nu ajungă acasă mai repede pentru că era ziua soacrei și ea era un fel de master of ceremony și trebuia să gătească pentru festin.

Două adolescente se mândreau cu ultimele achiziții de la reduceri „Da, fată, sunt piele și pe dinăuntru, și pe dinafara, peste tot, și pentru că era 1 martie am mai primit o reducere de 18%, deci am dat doar 130 de roni pă ei!”

Două măicuțe, care îi tot dădeau în spatele meu cu Sf Duh și cum „dă Domnul la toată lumea după cât merită”, erau agresate auditiv de doi juni turmentați, care foloseau „băga-mi-aș p**a” în loc de semne de punctuație. Și propozițiile lor erau mai mult cu puncte-puncte, dacă înțelegeți ce vreau să spun :D.

În fața mea era un specimen din acela care poate spune fără nici o jenă „i can see the other me, he wants to be my friend”. El purta un monolog în care îl făcea „bandit” pe șoferul care conducea prea încet, oprea în fiecare stație, și, culmea!, și la fiecare semafor roșu. Tot el zicea că „ trăim într-o lume bolnavă!”(mare minciună nu spunea...).

Dar de cea mai desăvârșită formă de comunicare am avut parte fix în fața gării. Un domn generos rupea mărunt o pâine întreagă unor porumbei. După ce a terminat de fărâmițat, le-a urat cu toată gura porumbeilor: „Hai, mergeți la haleală! Poftă bună!”.

Ei, ce-i drept, nici așa fără muzică nu m-am plictisit foarte tare cu toate poveștile astea adunate. Și, in plus, mi-am dezvoltat spiritul civic și m-am pus la curent cu ultimele preocupări ale oamenilor. Cred că până la urmă sunt un bun ascultător...


4 comentarii:

Carina spunea...

Si eu sufar de ceva vreme ca mi s-au stricat castile.... M-am saturat de telenovelele din autobuz

Anonim spunea...

Din aceeasi serie: zilele trecute am auzit in 79 o conversatie intre doua doamne despre cat de bine e sa-ti mai bati din cand in cand copilul, asa, sa nu si-o ia in cap. Si in 601 un baiat ii spunea prietenei sale: "Bucurestenii nu au emotii, sunt ca asiaticii". Well, you never know too much :)

Anonim spunea...

Eu nu inteleg totusi de ce nebunii au o relatie din asta "normala" doar cu animalele (pasari, caini, pisici, strutzi, strutze, camile, strutzo-camile etc).
Da-le de mancare, vorbeste cu ele, du-le acasa, protejeaza-le, ataca restul omenirii care are ceva cu animalul tau, spovedeste-te lui, iubeste-l pentru ca si el o sa te iubeasca pe tine om dement!
Oare si Noe era un nebun?!

fresha spunea...

@carina: hai, nu fii rea :P au și oamenii versuri faine. în plus, poți oricând să-ți îmbogățești dicționarul urban :)

@ alexandra: :)) asta cu asiaticii bucureșteni e chiar tare!

@ micul mason: știi cum e, nebun - ne-nebun, degeaba ești Noe dacă nu știi să faci și corabie ;))