duminică, 6 aprilie 2008

la vie en green

Nu sunt o ecologistă înrăită. De fapt, cred că nici nu ma pot numi ecologistă. Mi se pare, uneori, că se exagerează dimensiunea asta eco. Sunt foarte conştientă că demersurile ecologiste sunt mult prea puţine momentan pentru a se simţi şi a se vedea cu adevărat ceva la capitolul ăsta. Şi mai sunt conştientă şi că acţiunile ecologiste individuale se pierd în grămezi de gunoi şi între atâtea acţiuni colective prea puţin eco.
Cu toate acestea, încerc să fac ceea ce orice om de bun simţ ar putea să facă: nu arunc gunoaie pe jos, am stins pentru o oră luminile pe 29 martie, îmi scot încărcătorul telefonului din priză după ce şi-a terminat treaba, mă oripilează mormanele de gunoaie care mă întâmpină la aproape fiecare intrare în vreun oraş mioritic şi încerc să găsesc pe cât pot alternative pentru plastic pentru că nu mi se pare un material prea friendly.
Cică luna aprilie ar fi luna eco. Am aflat asta din m
ai toate revistele glossy, de la televizor, de la vip-uri şi alte specimene. Şi da, există demersuri ecologice care mi-au atras atenţia în special pentru că sunt creative. Unul dintre ele este propus de revista Tabu, care s-a implicat de-a lungul timpului în mai multe proiecte verzi.
Luna aceasta pledează pentru reciclare într-un mod foarte creativ. Cu ajutorul a 3 designeri români - Mihaela Glăvan, Irina Marinescu şi Carla Szabo - se reciclează mash-urile publicitare sub formă de accesorii - genţi şi eco-bijuterii.






După ce am văzut prezentarea, pot spune cu mâna pe inimă că aş purta genţile din mash-uri, pe care apar sfeturi, jumătăţi sau colaje din reclame.
Ulterior, am descoperit că iniţiativa asta nu e chiar nouă şi că există un site de unde se pot achiziţiona articole haioase reciclate.

Let it be green!

Niciun comentariu: