vineri, 4 iulie 2008

experiemente neplanificate


Nu obişnuiesc să fac experimente, dar când lucrurile se potrivesc şi e rost de tras concluzii nu mă dau în lături. Am întâlnit destulă lume preocupată de studiul statusurilor de pe messenger şi efectul lor asupra oamenilor. Trebuie să recunosc că mi s-a părut uşor deplasată ideea şi nu am acordat niciodată atâta importanţă unor cuvinte alăturate numelui meu în lista impersonală a invenţiei care ne mănâncă prea mult timp din viaţa reală. Asta până când s-a întâmplat ca statusurile mele să provoace reacţii oamenilor cu care vorbeam sau care mă vedeau online.
Prima chestie de genul ăsta se întâmpla undeva prin primăvară, când am primit o veste foarte bună şi foarte importantă pentru mine. Eram atât de fericită încât am scris instinctiv la status "azi iubesc pe toată lumea!"... pentru că chiar aveam impresia că aşa e. Reacţiile au fost dintre cele mai diverse: oameni cu care nu mai vorbisem de luni întregi m-au apelat să vadă ce se întâmplă, neîncrezătorii m-au întrebat dacă şi pe ei îi iubesc, alţii s-au declarat surprinşi, unii s-au bucurat, altora nu le-a venit să creadă, dar cei mai mulţi s-au speriat.

A doua situaţie în care statusul meu a făcut valuri a fost acum câteva zile. M-am trezit dimineaţa foarte bine dispusă, după ce visasem că eram un peştişor de aur. Plină de entuziasm am scris: "i am here now. make a wish!". La un moment dat mi se blocase messengerul de atâtea dorinţe, iar ferestrele se deschideau ca ciupericile după ploaie: de la acadele, biciclete, o zi la polul nord, un aparat de aer condiţionat, o zi de linişte, până la marea în balcon, un şef mai înţelegător şi .... (adică puncte-puncte - probabil era un indecis), toate dorinţele ascunse s-au revărsat peste mine. Cred că voi face şi un clasament al celor mai senzaţionale dorinţe, dar asta cu altă ocazie.


Şi totuşi, ce concluzii am tras din cele două experienţe? Păi:


1. oamenii se tem de cuvinte mari şi de sentimente mari

2. oamenii se sperie de tine dacă eşti prea sincer

3. oamenilor le place să primească, dar nu să şi dăruiască

4. oamenii pun prea multe întrebări, caută prea multe răspunsuri, sunt prea neîncrezători, în loc să se bucure pur şi simplu

5. oamenii îşi reprimă dorinţele până găsesc pe cineva care să le asculte

6. fiecărui om îi trebuie un peştişor de aur

7. nu poţi mulţumi niciodată pe toată lumea.

Niciun comentariu: