luni, 26 noiembrie 2007

Trenuri cu iarna



Imi place foarte mult sa merg iarna cu trenul. Imi da asa un feeling placut, pe care nu stiu daca pot sa-l explic corect...
Daca plec de la Bucuresti la munte ma incanta zgomotul gecilor de fas si al fermoarelor rucsacilor. E un zgomot care debordeaza de entuziasm si nerv. Pe langa asta, o galerie intreaga de bocanci pregatiti pentru drumuri inzapezite se afiseaza in toate compartimentele; in bocanci pasul e mai hotarat. Caciulile, manusile, toate se pregatesc de zapada si distractie. Iar fularele (vai, ce mult imi plac fularele!) sunt asa de multe si lungi incat cred ca daca as aduna toate fularele dintr-un tren care merge spre munte as putea inconjura Pamantul. Se simte in aer o stare de nerabdare, toata lumea se uita pe geam sa vada primul loc, din drum, cu zapada. Si cand o mare alba se intinde de o parte si de alta a trenului chiotele de bucurie sunt inevitabile.

Cand plec de la munte spre Bucuresti, pana la Sinaia se tot umple trenul. Se umple de tot, pana la refuz. Cei mai multi sunt studenti si nu au mai prins bilet sau nici nu au vrut sa prinda, dar stiu sa negocieze bine cu "nasul". Abia incap si ei si placile sau schiurile lor in tren, dar cu voie buna toate se rezolva. De data asta, vagoanele prind miros de vant si zapada, oamenii sunt obositi, dar veseli, cu nasul si obrajii rosii. Acum aud povesti de pe partii, amintiri de la cabana, asist la vizionari de fotografii si hohote de ras. Aud cum doamna de la cabana le-a pus in termos, inainte de plecare, tot ceaiul cald care ramasese cu rom cu tot, vad cine a beneficiat de cele mai spectaculoase cazaturi ... Sunt spectator la reprezentatii artistice care includ cantece, bancuri, dansuri, marturisiri...

Imi plac trenurile de iarna pentru ca au aer proaspat... Imi plac cu tot cu oamenii lor care miros a zapada, a adrenalina si a fericire...

2 comentarii:

Anonim spunea...

mie imi plac jocurile de pe tren: Fazan, orase care incep cu aceeasi litera, am prins chiar un grup de tineri care jucau sah (au fost la ceva campionat national de sah) si erau super into the game.
Imi place ca poti cumpara bere din tren.
Imi place ca pot fuma pe ascuns.
Nu imi place ca am ramas blocat anu trecut 6 ore pe valea prahovei si oamenii au luat-o razna. Eu, ca sa nu o iau razna...m-am imbatat (cu berea pe care o poti cumpara din tren:P)

REDCREW spunea...

si mie imi place aerul care te izbeste cand iesi din tren, aerul de dimineatza cand iesi din bloc si optimismul debordant al oamenilor de pe tren care cum ziceam si eu vor sa evadeze in nori.